10 قانون موفقيت در زندگي
.
تبلیغات
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
 بايد اطلاعات لازم براي رسيدن به خواسته‌تان را جمع‌آوري كنيد. اين اطلاعات و مهارت‌ها براي موفقيت شما ضروري هستند. با كسب آمادگي لازم براي اين كار، سعي كنيد چگونگي بازي و قواعد آن را پيدا كنيد.

 - برنامه‌ريزي و جمع‌آوري اطلاعاتي كه در مورد خودتان يا افرادي است كه با آنها سر و كار داريد و يا اطلاعاتي درباره شرايط و وضعيت موجود است.

 2 – شما خود به‌وجود آورنده تجربه‌هايتان هستيد پس خودتان بايد مسئوليت زندگي‌تان را بپذيريد.

 - شما نمي‌توانيد از مسئوليت اينكه چرا و چگونه زندگي‌تان اين‌گونه است شانه خالي كنيد.

- هرگز نقش يك قرباني را بازي نكنيد و از وقايع گذشته براي خود بهانه سازي نكنيد.

- هر انتخابي كه مي‌كنيد مثلاً انتخاب افكاري كه به آن مي‌انديشيد، داراي نتايج و عواقبي هستند. زماني كه شما رفتار يا فكر خاصي را انتخاب مي‌كنيد در حقيقت خود شما، نتايج و عواقب آن را انتخاب كرده‌ايد.

 3 - مردم كاري را انجام مي‌دهند كه نفع يا سودي برايشان داشته باشد، بنابراين مشخص كنيد كه رفتار شما چه منافعي براي‌تان دارد و يا رفتار ديگران چه منافعي براي‌شان دارد؟

- حتي بدترين رفتارهاي ممكن هم، منافعي دارند زيرا اگر از رفتاري كه مي‌كنيد هيچ سود و منفعتي عايدتان نمي‌شد، مسلماً آن رفتار را انجام نمي‌داديد.

 - منافع حاصل از يك رفتار بخصوص را مشخص كنيد، چون شما نمي‌توانيد رفتاري را ترك كنيد مگر اينكه از منافع حاصل از آن رفتار آگاهي پيدا كنيد.

- دقت كنيد كه ممكن است رفتار شما به خاطر ترس از طرد شدن باشد. مسلماً تغيير نكردن كار آسان‌تري است، ولي شما بايد سعي كنيد چيزهاي تازه و نويي را امتحان كنيد و يا در مسير جديد گام برداريد.

 4 - تا به وجود مسئله‌اي اقرار و اعتراف نكرده باشيد نمي‌توانيد آن‌را تغيير دهيد. پس سعي كنيد در ارتباط با زندگي و افراد، با خودتان صريح و شفاف باشيد.

 - اگر نخواهيد و يا نتوانيد كه آگاهانه به رفتارهاي منفي، ويژگي‌هاي شخصيتي و الگوهاي زندگي‌تان اقرار و اذعان داشته باشيد، پس نمي‌توانيد آنها را تغيير دهيد.

 - اقرار و اعتراف كردن به چيزي، در حقيقت سيلي‌زدن به خودتان به هنگام مواجهه با واقعيت است و اين كه شما هزينه و تاوان هر كاري را مي‌پردازيد، به خودتان دروغ نمي‌گوييد، انكار نمي‌كنيد و حالت تدافعي هم نمي‌گيريد.

 - شرايط و موقعيت فعلي شما چيست؟ اگر مي‌خواهيد برنامه‌ريزي درستي براي زندگي‌تان داشته باشيد، پس بايد موقعيت و شرايط فعلي زندگي‌تان را به طور شفاف و روشن مشخص كنيد. زندگي شما براي تغيير كردن، در وضعيت خيلي بدي نيست و خيلي دير هم نشده است.

 5 - در زندگي به عمل شماست كه پاداش داده مي‌شود، پس تصميمات‌تان را با دقت اتخاذ كنيد و سپس عمل كنيد و به ياد داشته باشيد كه به افكار بدون عمل در اين جهان اهميتي داده نمي‌شود.

 - آگاهي، درك و درايت خود را به فعاليت‌هاي هدف‌دار، بامعني و سازنده مبدل كنيد زيرا در غيراين‌صورت ارزشي نخواهد داشت. خود و ديگران را بر اساس خواسته‌ها و يا گفته‌ها ارزيابي نكنيد بلكه بر اساس عملكرد ارزيابي كنيد.

 - براي اينكه از وضعيتي كه در حال حاضر در آن به سر مي‌بريد، خارج شده و به جايي كه مي‌خواهيد برسيد، سختي و زحمت را تحمل كنيد.

 - در نظر داشته باشيد كه اين ريسك را به خاطر خودتان است كه مي‌پذيريد چون قرار نيست روياهاي شما از بين بروند.

 6 - آنچه هست، واقعيت محض نيست، بلكه فهم و درك ما از آن واقعيت است كه وجود دارد. پس پنجره‌ها يا دريچه‌هايي را كه شما از طريق آن به اين دنيا نگاه مي‌كنيد بشناسيد و گذشته خود را بدون اينكه كاملاً تحت كنترل آن قرار گيريد، بپذيريد.

 - شما فقط از طريق فهم و درك خودتان است كه اين دنيا را مي‌شناسيد و تجربه مي‌كنيد و توانايي اين كار را نيز داريد كه خودتان چگونگي درك خود را از هر واقعه‌اي، انتخاب كنيد.

- چون همه ما دنيا را از طريق پنجره‌هاي شخصي خودمان مي‌بينيم، اين امر بر چگونگي تعبير و تفسير ما از وقايع و پاسخ‌هاي ما و پاسخ‌هاي داده شده به ما تاثير مي‌گذارد. بنابراين عواملي را كه بر نوع و طرز نگاه شما موثر هستند، بشناسيد تا بتوانيد عكس‌العمل مناسبي در برخورد با آنها نشان دهيد.

 - اين پنجره‌ها و يا دريچه‌هاي شخصي، تركيبي از عقايد ثابت و يا افكار منفي است كه در نوع نگاه و ديدگاه شما، وجود دارند.

 - اگر با بررسي و ارزيابي ديدگاه‌هاي قبلي، نظام افكار و عقايد خود را مجدداً سازماندهي كنيد، درك و بينش جديدي بدست خواهيد آورد.

7 - زندگي، مديريت كردن است پس ياد بگيريد كه مسئوليت زندگي‌تان را به عهده بگيريد.

 - شما مدير زندگي خودتان هستيد كه هدفتان، اداره كردن زندگي به نحوي است كه نتايج خوبي در برداشته باشد.

 - مديريت موثر زندگي به اين معني است كه شما در مرحله آماده شدن براي رسيدن به هدفتان، در كنترل خود، در كنترل احساسات، در مواجهه با ساير افراد، در مرحله اجرا، در مواجهه با ترس و ساير ابعاد، بيش از پيش به خودتان نياز داريد و بايستي با حداكثر تعهد، سرعت و هدايتي كه مي‌توانيد انجام دهيد.

 - كليد مديريت زندگي، داشتن يك استراتژي است. اگر شما برنامه‌اي روشن و شفاف و همچنين شجاعت، تعهد و انرژي لازم براي اين استراتژي را داشته باشيد، موفق خواهيد شد.

 8 - ما به مردم ياد مي‌دهيم كه چگونه با ما رفتار كنند. پس به جاي شكايت كردن، مسئوليت طرز رفتار مردم را با خودتان به عهده بگيريد.

 - شايد به مردم ياد داده باشيد كه چگونه با شما احترام‌آميز رفتار كنند و شايد اين كار را نكرده باشيد. اين بدين معني است كه شما تا حدي مسئول رفتار نامناسب ديگران با خودتان هستيد.

 - اگر مردم رفتار نامناسبي با شما دارند، ببينيد كه شما چه كاري انجام داده‌ايد كه آن رفتار را تقويت كرده و يا باعث آن رفتار شده است؟

 - چون مسئوليت با خودتان است‌، مي‌توانيد در هر موقع و براي هر مدتي رابطه‌تان را بازبيني كنيد.

 9 - نيرو و انرژي زيادي در بخشش وجود دارد، پس چشمان خود را باز كنيد و ببينيد تحت تاثير كدام خشم يا كينه‌ قرار گرفته‌ايد. نيرو و انرژي خود را از كساني كه باعث رنجش شما شده‌اند بازپس بگيريد.

 - تنفر، عصبانيت و كينه، ويران‌كننده هستند و باعث تضعيف و تحليل قلب و روح انسان مي‌شوند كه قطعاً با آرامش دروني و احساس شادي منافات دارند.

 - بخشش شما را از تنفر، عصبانيت و كينه رها مي‌سازد. تنها راه خلاصي از اثرات منفي رابطه‌اي كه موجب ناراحتي و رنجش شما شده است، كمك گرفتن از اخلاقيات و بخشش كساني است كه موجب ناراحتي و آزردگي شما شده‌اند.

 10 - قبل از اينكه چيزي را بخواهيد بايد اسم آن را بدانيد، پس به وضوح مشخص كنيد كه چه مي‌خواهيد.

 - از اهداف اصلي زندگي‌تان تا خواسته‌هاي روزمره‌تان‌، لازم است بدانيد كه چه مي‌خواهيد.

- با تعريف دقيق اهداف‌تان، انتخاب‌هاي شما جهت‌دار خواهد شد و خواهيد توانست رفتارها و انتخاب‌هاي لازم را براي رسيدن به اهداف‌تان، مشخص كنيد.

 - براي رسيدن به آنچه كه مي‌خواهيد، شهامت لازم را داشته و واقع‌بين باشيد. البته فقط در صورتي كه خود را لايق و مستحق آنچه مي‌خواهيد، بدانيد، شهامت لازم را كسب خواهيد كرديد.




:: بازدید از این مطلب : 1049
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : یاسر دلالی ممقانی
ت : پنج شنبه 7 دی 1391
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی